27 december 2014

Lediga dagar som blir ett skönt collage

Julen är en intensiv period av familjesammankomster för oss! Fjärde advent hade vi bägge döttrarna hemma i huset och passade därför på att bjuda hem släkten. Julafton firades traditionsenligt hos mina föräldrar och annandagen hos mina svärföräldrar. Om ett par dagar är det min mans födelsedag, då ses vi igen! Sen firar vi ytterligare tre födelsedagar under de första två veckorna av januari...
Det bästa med det hela är att det ger sånt märkbart, längre avbrott i vardagen. En lång period av Fest och Avslappning! Och med det: Tid och lust för eftertanke och för skapande.

Under den senaste veckan har jag haft ännu ett collage på gång, som just nu står till sig. Här är en bild från själva förarbetet. Det färdiga resultatet suger jag nog på någon dag till! Återigen har jag arbetat med silkespapper, papper av olika tjocklek och kvalitet, och lager på lager på en dukpannå. Det är spännande och väldigt roligt när bilden succesivt växer fram. Som de lediga dagarna under julen som blir till en skön mix av fest, samtal, bara-vara-stunder och god mat.
God fortsättning!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar