15 november 2020

Dandelions in the sky

Ogräs? Ja visst, men titta noga en gång till! Visst är den i fin, den där maskrosblomman? Jag tycker den ser pigg, frisk och glad ut. Passar fint ihop med en turkosblå sommarhimmel av bästa sort. Den typen av blomma som uppskattas mitt i gråaste november!

Den inspirerade i alla fall mig till att göra den här bilden "Dandelions in the sky"!


Okej jag medger att den inte alltid glädjer en trädgårdsfantast så gott som den gjorde i den här kreativa processen! 

Blomma, blad och knopp fotograferas och redigeras sedan noggrant steg för steg i Photoshop. Det görs inte av en automatisk process eller enkel knapptryckning. Nej här är det banor och noggrann förstoring som gäller, för att nå ett tillräckligt bra resultat. Sen gör jag själva bilden uppbyggd av många lager på varandra, vrider och vänder, förminskar, lägger till transparens, färger, och så vidare...

Efter många timmar är bilden klar. I det här fallet har jag publicerat den på Society6


Produktbilderna är från Society6.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar